فروشگاه ایرانیکان
زیبایی شگفت انگیز پوست با عسل
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

زیبایی شگفت انگیز پوست با عسل


ماسکهای ضد پیری و زیبایی پوست را خودتان در منزل درست کنید. این ماسکها باعث آرامش و تغذیه پوستتان می شود. خاصیت این ماسکهای خانگی این است که در منزل و با استفاده از مواد خام درست می شوند و هیچگونه مواد افزودنی و نگهدارنده ای به آنها اضافه نمی شود. عسل در طول قرنها به عنوان یک داروی طبیعی ضد پیری استفاده شده است. اسطوره های زیبایی مانند کلئوپاترا همسر امپراتور روم برای داشتن پوست و مویی زیبا و جوان از عسل استفاده می کرده است. عسل دارای ماده ای به نام آنزیم گلوکز اکسیداز است که در ترکیب با آب ماده ای به نام هیدروژن پروکساید تولید می کند که ضد عفونت است. عسل علاوه بر داشتن آنزیم گلوکز اکسیداز دارای آنتی اکسیدانهای زیادی است که به عنوان عناصر ضد میکروبی عمل می کنند. عسل یکی از مرطوب کننده های قوی برای پوستهای خشک است که بدون چرب کردن پوست رطوبت را به سطح آن بر می گرداند. عسل بدون تحریک پوست آرامش را به آن بر می گرداند و به مرطوب نگه داشتن آن در طول زمستان کمک می کند. به این خاطر است که این مایع طلایی در بسیاری از محصولات زیبایی مانند کرمهای مرطوب کننده، شامپوها، نرم کننده های مو و پاک کننده های صورت استفاده می شود.

ماسکهای صورت چگونه بر روی صورتهای آسیب دیده عمل می کنند

پوست دارای یک سد دفاعی تشکیل شده از چربی است که مانع هدر رفتن رطوبت و ورود مواد خارجی به آن می شود. مرطوب ماندن پوست یکی از فاکتورهای مهم در حفظ شادابی و خاصیت کشسانی صورت است. متاسفانه به خاطر تاثیر آب و هوای سرد و تاثیر نور شدید آفتاب و همچنین آلودگی محیط زیست پوست صورت خسته و کدر به نظر می رسد. علاوه بر اینها پیر شدن پوست، کمبود خواب و داشتن زندگی پر استرس باعث می شود که پوست چروک شود و بیشتر از سن واقعی اش نشان دهد. همچنین آرایش پوست نیز باعث مسدود کردن منافذ شده و مانع از داخل شدن اکسیژن تازه به سلولهای پوست و خروج دی اکسید کربن می شود. همه اینها دست به دست هم می دهند تا پوست طراوات و جذابیت خود را از دست بدهد.

ماسکهای صورت ضد پیری پوست بوده و تغذیه کننده پوست می باشند. آنها چیزی قویتر از مرطوب کننده های عادی و درمانهای معمول می باشند. بخاطر زمان استفاده و گرمای درونیشان راحت منافذ پوست را باز کرده وباعث نفوذ بهتر مواد مغذی به عمق پوست می شوند.

اصولا همه انواع ماسکهای صورت دارای خواص پاک کننده گی می باشند و بسیار راحتر از اسکرابها چربی و آلودگیها را از روی پوست بر می دارند بسته به نوع پوست انواع مختلفی از عناصر ضد پیری در ماسکها استفاده می شوند. خاک رس یکی از مواد مهم تشکیل دهنده ماسکهاست زیرا به راحتی جذب می شود. صمغ و پلیمر نیز برای چسباندن دانه های رس به همدیگر به ماسکها اضافه می شوند. این مواد باعث از بین بردن سلولهای مرده و چربی می شوند بنابراین پوست تمیز و شاداب به نظر می رسد.

بعضی از ماسکها هم برای سفت کردن و بستن منافذ صورت استفاده می شوند. مواد موجود در این ماسکها لایه ای از سلولهای مرده را از روی پوست بر می دارند و باعث می شوند پوست تازه و جوان به نظر برسد. لایه برداری مرتب پوست باعث از بین بردن خطوط چروک و چین ها می شود و پوست را شاداب نگه می دارد. بعضی از ماسکها حاوی آنتی اکسیدانها هستند که باعث از بین بردن رادیکالهای آزاد می شوند. ماسکهایی که برای پوستهای خشک استفاده می شوند حاوی نگه دارنده های رطوبت هستند. ماسکهای مخصوص پوستهای چرب حاوی عصاره طبیعی میوه ها و آب رسانها هستند. این ماسکهای فاقد چربی سلولهای مرده را از روی پوست بر می دارند و باعث احیای منافذ پوست می شوند.

استفاده هفتگی از ماسکها باعث بازسازی پوست شده و آن را جوان و شاداب نگه می دارد. انواع ماسکها باید بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بمانند بعد از آن صورت را با آب ولرم بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

در متداول ترین ماسک های ضد پیری برای پوست از عسل استفاده می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 6 تير 1394برچسب:زیبایی, شگفت انگیز, پوست, عسل, :: 15:23 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 1919
بازدید کل : 162340
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1